czerwca 26, 2012

kąty polskie

Znów zawitałam w śląskim. Znów ciekawa byłam wszystkiego. Byłam i jestem ciekawa wciąż, wszystkiego co zewsząd. Im bardziej mam świadomość mej ciekawości do świata tym bardziej chcę rozglądać się i widzieć. Jest w Polsce tyle terenów, pięknych, wyniosłych, zadbanych, niezadbanych. Otoczonych lasami, starymi budowlami, powojennymi lub wręcz odwrotnie. Budynki, budowle. Parki, ogrody. Och, doceniać powinniśmy każdy najmniejszy kąt. Bo.. mamy dużo przyjaznych miejsc.
Jestem już bardzo zmęczona. Jakiś czas temu dopiero wróciłam. Uśmiechać uśmiecham się. Ale rewelacji nie ma. O, poznałam kilku wspaniałych ludzi. Odwiedziła nas pewna rodzina z większego miasta, która na co dzień nie obcuje z przestrzenią wokół domu, z podwórzem, ogrodem, lasem, jeziorem. Spokojem, ciszą. Oni wręcz byli pełni zadowolenia z tego, że przez ten czas, będąc u nas mogli się tym nacieszyć. W dodatku byłam obecna i na dniach miasta, w którym mieszkam, raczej, które mam blisko, bo w mieście ja nie mieszkam. Tam ludzi, kurzu, wariactw, szaleństw, karuzeli, alkoholu, szumu i krzyku było. Dużo znajomych twarzy. To tu zatrzymać się to tu, to tu porozmawiać, to tu zaczepić. Tu szepnąć, tu dopowiedzieć. Jadłam lody cytrynowe, rozmawiałam, o wszystkim. Byłam jakby obecna choć czasem zupełnie nie. Miałam czarną mą kieckę. I zauważyłam, że czarny to ja lubię. Czarny mam charakter i oczy czarne.

7 komentarzy:

  1. nie taki czarny ten charakter masz ... chociaż skóra Twa ciemną jest... bo lubisz tak ... właśnie tak :) M. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja z kolei uwielbiam polskie drogi, a raczej to co jest dookoła. Jest to jeden z plusów małej ilości autostrad, bo wtedy krajobraz zazwyczaj wygląda tak samo. Najpiękniej jest jesienią, kiedy wszystkie pobocza robią się żółto-czerwone.

    OdpowiedzUsuń
  3. lubię bardzo leśne opowieści, a i czarny też lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. dobrze wspominam moje chwile na ślasku. mam nadzieje, ze uda Ci się znaleźć wiarę w siebie!

    OdpowiedzUsuń
  5. śląsk... mieszkam właśnie tu. każdy budynek, droga, most, fabryczny komin - odbijają moje wspomnienia. tęsknię za czymś "poza", ostatnio chcę uciec. choć wiem, że piękna też jest tu bardzo wiele.

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj tak Śląsk uwodzi pięknymi miejscami!

    OdpowiedzUsuń
  7. Skąd Ty jesteś, że Ci się nasze śląskie spodobało? Ludzie z różnych miejsc Polski różnie na tę zabudowę reagują, ale ja ją kocham. W końcu się tu wychowałem. Ja cześ!

    OdpowiedzUsuń